ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ
ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΑΝΩ ΤΩΝ €35 ΚΑΙ ΕΩΣ 3KG

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ... Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Άγχος και Κατάθλιψη... Ο ρόλος της Διατροφής
Tweet Print

Δυστυχώς στη σύγχρονη κοινωνία το άγχος και η κατάθλιψη είναι δύο ψυχικές διαταραχές που δεσπόζουν. Συνηθισμένα τους συμπτώματα είναι η μελαγχολία, τα αρνητικά συναισθήματα, η αϋπνία, το μόνιμο αίσθημα κούρασης. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτών των διαταραχών παίζει ο τρόπος ζωής μας, δηλαδή η άσκηση, η ποιότητα του ύπνου και φυσικά η διατροφή μας. Οι διατροφικές μας συνήθειες επηρεάζουν σημαντικά τόσο την υγεία του σώματος όσο και του εγκεφάλου. Έτσι όσο καλύτερες και πιο προσεγμένες είναι οι διατροφικές επιλογές μας τόσο καλύτερες πιθανότητες έχουμε για τη διατήρηση της σωματικής αλλά και της ψυχικής μας υγείας, που μπορεί να οδηγήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του στρες και της κατάθλιψης. Ας δούμε όμως μερικές κατηγορίες τροφών και πώς αυτές επηρεάζουν την ψυχική μας διάθεση.

Ω3 λιπαρά οξέα

Τα Ω3 λιπαρά οξέα παίζουν σημαντικό ρόλο σε όλα τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού. Είναι αποδεδειγμένο πως συμβάλουν στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου και τελευταίες μελέτες δείχνουν ότι έχουν θετική επίδραση στην ψυχική μας υγεία. Φαίνεται πως άτομα που καταναλώνουν μέσω της διατροφής τους Ω3 λιπαρά οξέα τείνουν να έχουν λιγότερα συμπτώματα άγχους, νευρικότητας και κατάθλιψης. Πηγές Ω3 λιπαρών οξέων είναι τα λεγόμενα "λιπαρά ψάρια" όπως σολωμός, πέστροφα, σαρδέλα, αλλά και οι ξηροί καρποί και το αβοκάντο. Δείτε εδώ περισσότερα για τα Ω3 λιπαρά οξέα

Υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες και κυρίως οι σύνθετοι υδατάνθρακες, αυξάνουν την ποσότητα σεροτονίνης στον εγκέφαλο, της λεγόμενης "ορμόνης της χαράς". Τα υψηλότερα επίπεδα σεροτονίνης στον οργανισμό μας βοηθούν στη βελτίωση της ψυχικής διάθεσης και στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης. Προτιμήστε υδατάνθρακες ολικής άλεσης που δεν είναι επεξεργασμένοι και είναι πλούσιοι σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως καστανό ρύζι, γλυκοπατάτες, δημητριακά, βρώμη και ζυμαρικά ολικής άλεσης.

Ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά

Η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε κορεσμένα ή trans λιπαρά, αλλά και η κατανάλωση ζάχαρης, έχει παρατηρηθεί ότι συνδέεται με την κακή ψυχική διάθεση, το στρες και την κατάθλιψη. Η αυξημένη πρόσληψή τους αυξάνει τον κίνδυνο οξειδωτικού στρες που δρα αρνητικά στην ψυχική μας διάθεση. Καλό είναι να μειώσουμε όσο γίνεται τις τροφές αυτές στην καθημερινή διατροφή μας. Τροφές πλούσιες σε κορεσμένα ή τρανς λιπαρά είναι το βούτυρο, το γάλα, η κρέμα γάλακτος, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα τηγανητά.

Καφεΐνη

Η αυξημένη πρόσληψη καφεΐνης είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε αύξηση των καρδιακών παλμών,νευρικότητα, στρες, άγχος και διαταραχές του ύπνου. Φροντίστε να περιορίσετε την πρόσληψη καφεΐνης σε 200-300 mg ημερησίως και αποφύγετε την κατανάλωσή της μετά τις 4 το απόγευμα καθώς μπορεί να επηρεάσει το βραδινό σας ύπνο. Η καφεΐνη βρίσκεται σε μια ποικιλία τροφίμων όπως ο καφές, το τσάι, η σκούρα σοκολάτα αλλά και κρυμμένη μέσα σε συστατικά ενεργειακών ποτών (όπως το γκουαρανά).

Συμβουλές για ήρεμη διάθεση

  • Διατηρήστε υγιές σωματικό βάρος. Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος συμβουλευτείτε έναν ειδικό γιατρό ώστε να λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και όλες τις ποικιλίες τροφών. Δίαιτα πολύ μειωμένων θερμίδων μπορεί να οδηγήσει στη μείωση της τρυπτοφάνης στον οργανισμό (αμινοξύ που χρειάζεται για την παραγωγή της σεροτονίνης).
  • Βάλτε τα φρούτα και λαχανικά στη διατροφή σας. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά και συμβάλουν στη βελτίωση της διάθεσης και της ψυχικής υγείας. Προτιμήστε να τα καταναλώνετε όταν είναι η εποχή τους.
  • Καταναλώστε τροφές πλούσιες με βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Οι βιταμίνες Β (Β1, Β6, Β12) συμβάλουν στην υγεία του νευρικού συστήματος και μειώνουν τον κίνδυνο κατάθλιψης και ψυχικών διαταραχών. Τέτοιες τροφές είναι το κόκκινο κρέας, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα όσπρια, τα ψάρια, τα πουλερικά.
  • Η έλλειψη βιταμίνης D ("βιταμίνη του ήλιου") μπορεί να προκαλέσει ψυχικές διαταραχές και μείωση της διάθεσης. Επειδή η βιταμίνη D βρίσκεται σε μικρές ποσότητες σε ορισμένα τρόφιμα, υπάρχουν συμπληρώματα βιταμίνης D για ανθρώπους με ανεπάρκεια.
  • Αποφύγετε τα αναψυκτικά και τα ενεργειακά ποτά, καθώς ακόμα και αν δεν περιέχουν ζάχαρη, ωστόσο είναι πολύ πιθανό να περιέχουν καφεΐνη στα συστατικά τους, που θα αυξήσει το στρες και τη νευρικότητα.
  • Στραφείτε προς τη Μεσογειακή Διατροφή. Αποτελεί πρότυπο ιδανικής διατροφής για την καλή σωματική και ψυχική υγεία. Βασίζεται στην ποικιλία στα τρόφιμα και θρεπτικά συστατικά, και την κατανάλωση κυρίως λιπαρών ψαριών, οσπρίων, φυτικών ινών, φρούτων και λαχανικών.
  • Αν χρειάζεστε μια επιπλέον βοήθεια για να καταπολεμήσετε το άγχος και τα ήπια συμπτώματα κατάθλιψης μπορείτε να βρείτε μια γκάμα φυτικών συμπληρωμάτων διατροφής στο ηλεκτρονικό φαρμακείο μας.

Κόντου Σοφία

Φαρμακοποιός

 

 

 

Η ΣΟΦΙΑ ΛΕΕΙ

Η λεγόμενη "Μεσογειακή διατροφή" με ποικιλία στα τρόφιμα και θρεπτικά συστατικά έχει αποδειχθεί ότι συμβάλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στη διατήρηση της σωματικής και ψυχικής μας υγείας.

Η ΣΟΦΙΑ ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ